Vad är lycka och hur uppnår man den? Läs om vad jag tycker!

, Kl. 17:47 |
Eftersom mina senaste uppdateringar har varit ganska tråkiga så tänker jag nu lägga upp en lite mer intressant(?) text som handlar om hur jag ser på lycka och hur jag tror man uppnår den! :)

Vad är lycka? Hur uppnår man den?

Lycka för mig är att kunna vara glad över något och att känna att andra också är glada över mig. Själv skulle jag inte kunna känna mig riktigt lyckligt om jag inte heller får känna känslan av att någon/några är lyckliga över mig. Man uppnår lycka genom att lära sig att uppskatta det fina i det man har och att inte hela tiden söka efter lycka som i många fall inte kommer göra dig lyckligare utan bara ge dig ett större ha-begär. Det är inte det stora i livet som skapar den stora lyckan utan det är alla de små stunderna som skapar det stora, den stora lyckan. Jag tror att många blir lite blinda nuförtiden då det finns så mycket man kan vilja uppnå och vilja ha att de glömmer bort det som man faktiskt har. De blir kräsna och nöjer sig bara med stora och till synes ”bra” saker och uppskattar inte allt det lilla som kommer göra en lycklig om man bara inser det. Jag tycker att man ska ta tillvara på allt det lilla fina i livet då man bara lever en gång, jag tycker att man ska ta alla chanser man kan få och verkligen göra allt möjligt. Prova på att göra saker du aldrig skulle kunna tänka dig att göra till exempel, utforska och upptäck – antagligen kommer du inte att ångra dig! Själv skulle jag inte vilja se tillbaka på mitt liv om 50 år och önska att jag gjort mer med mitt liv utan bara stannat hemma och väntat på att något ”stort” skulle hända. ”Det stora” kommer inte bara till dig utan du skapar ”det stora” genom att ta till vara på och uppskatta allt det ”lilla”. Det är så min syn på ”hur man uppnår lycka” ser ut.




Kom ihåg mig?