Dag 7 – Min hund.

, Kl. 20:11 |
Hm, har dock ingen hund och har aldrig haft men eftersom jag bott ca 2 km ifrån min farmor & farfar sen jag var tre år så har jag varit med deras hundar istället. Älskar hundar, helt klart det bästa djuret och människans bästa vän. Behandlar du en hund på rätt sätt så får du tillbaka det tusen gånger om och personligen så tycker jag många gånger att en hund kan vara en bättre vän än en människa. Vill man berätta för dem så lyssnar de och känner sympati, kommer det någon ovälkommen eller om man skulle råka ut för en olycka så försöker de göra allt i sin makt för att skydda och rädda en ♥

Växte upp med Cissi & Traizy (alla hundar är schäfrar, tycker att de är bäst också för den delen) men Cissi gick bort då jag var liten och sedan spenderade jag så mycket tid jag kunde med Traizy tills en dag när jag var 8 år. Farmor hade sorligt nog fått ta henne till veterinären och söva ner henne då hennes höft inte var som den skulle och inte kunde bli bättre. Samma dag när detta hände så fick farmor hem King Kong som senare blev min bästa vän och jag hans. Det var inte många som han tyckte om men jag var verligen hans favorit. Den mest underbara hunden någonsin och jag saknar fortfarande honom något enormt! Men när han fick cancer 2008 som inte gick att bota så fick farmor ta även honom till veterinären. Minns den dagen, tog moppen hem till farmor och grät sedan länge i hennes famn och stannade hemma från skolan i en vecka för att jag var så ledsen. Sen samma dag som King Kong gått bort åkte jag & farmor för att titta på en ny hund - Occi! Otroligt liten schäfertik men jag fick aldrig den relation till henne som jag hade med King Kong eftersom hon inte var speciellt kelsjuk av sig och det saknade jag... hon tyckte inte alls om sånt. När sedan hon också fick bli nersövd för kanske ett år sedan snart så skaffade farmor och farfar ännu en schäfertik som de fortfarande har, som heter Ninka. OTROLIGT SÖT och riktigt kelig tjej.

King Kong! Har inte speciellt många bilder på honom tyvärr...


Occi!


Ninka!

Ann-Sofie-Mamma till Isak

Tack tack! =D


vilka söta hundar :)





Kom ihåg mig?