Nytt år - alla förlovar sig?

, Kl. 23:32 |
Har märkt att det verkar vara något speciellt med att förlova sig strax efter nyår? Är flera par jag sett på facebook som har ändrat sin relationsstatus till "Förlovad med..." och de har typ inte varit tillsammans mer än ett år heller? Tycker det känns så fruktansvärt löjligt att man måste skynda sig med sånt. Jag tycker personligen att om det nu känns så bra med partnern och att man känner att det verkligen kommer hålla, varför då förlova sig (som brukar betyda giftemål ungefär ett år senare) så snabbt? Känns ju som om de flesta nu för tiden tror att förhållandet inte kommer överleva om man inte förlovar sig? Det komiska är ju dock att NÄSTAN ALLA gör slut ett tag senare! Jag menar, hallåååå? Tänk så hade de inte förlovat sig och så inser de att de några månader senare inte fungerar ihop och vill gå skilda vägar, ja då hade de sluppit de där dyra ringarna osv för att spara det till ett förhållande där en förlovning kommer i alla fall 4-5 år senare som känns många gånger bättre och mer betydelsefullt! Tycker det tas alldeldes för lätt på just förlovningar överhuvudtaget nu för tiden för nu verkar det nästan som om man BESTÄMMER sig för att man ska förlova sig, själv vill jag att killen ska gå ner på knä och fråga om tjejen vill gifta sig med honom. För det är ju just det en förlovning handlar om; FÖR-LOVNING... man lovar bort sig till någon man ett tag senare ska gifta sig med! Men jag tror då inte att alla de 16, 17, 18, 19-åringar som förlovat sig med sin partner funderar på att planera ett bröllop precis och är man under 18 så får man inte gifta sig utan signaturer från sina föräldrar...
 
Nej, allting går för fort! Efter en månad så "älskar" man varandra och några månader senare är man förlovade...
 



Kom ihåg mig?