Akuten > Hem > Husläkare > Akutröntgen

, Kl. 18:57 |
Vilken daaaag det har varit då! Först åkte jag in till akuten och satt där i väntsalen ett bra tag innan jag fick komma in. Dock var sjuksköterskorna helt handlingsförlamade och visste inte riktigt vad de skulle göra eller säga, typ som om de inte kunde någonting haha så de sa åt mig att ringa min husläkare och boka tid till Kristianstadskliniken och få en tid hos dem istället.

Det gjorde jag också och fick en tid några timmar senare så jag åkte hem och sov liten stund då jag inte hunnit pendla fram och tillbaka till skolan. Sen åkte jag in igen och fick vänta ett tag till innan jag fick träffa en vettig läkare. Han sa åt mig att det kanske är så att jag brutit ett litet ben som liknar en böna och att det finns risk att just den frakturen inte alltid syns på röntgenbilderna förrän efter runt 10 dagar. Han skickade mig till akutröntgen på sjukhuset igen och sa åt mig att om det inte syntes något på bilderna och det fortfarande gjorde ont nästa vecka så skulle jag röntgas igen.

Åkte sen till sjukhuset igen och fick till slut röntgas för att sen sitta ner och vänta på svar - som jag inte fick! De sa åt mig att de skickat svaret till min husläkare (förstår inte varför de bara kunde sagt det till mig?) så jag ringde upp Kristianstadskliniken igen men de kunde inte ge mig svar förrän imorgon. HALLÅ... fattar ingenting! Snacka om dåligt att skicka runt en människa fram och tillbaka sådär och sen inte ge svar på vad röntgenbilderna visade!




Kom ihåg mig?