TRE OLIKA ÖGONSMINKNINGAR

, Kl. 19:00 |
För att bredda avståndet mellan dina ögon



Denna ögonsminkning passar väldigt bra för dig med tätt sittande ögon. Du har tätt sittande ögon om du inte får plats med ett tredje öga mellan dina ögon. Lägg en ljus skugga i den inre ögonvrån och en mörk skugga i yttre ögonvrån.


För att trycka ihop avståndet mellan dina ögon



Denna ögonsminkning passar väldigt bra för dig med brett sittande ögon. Du har brett sittande ögon om du får plats med mer än ett tredje öga mellan dina ögon. Lägg en mörk skugga i den inre ögonvrån och en ljus skugga i yttre ögonvrån.


För att få större och markerade ögon



Denna ögonsminkning passar väldigt bra för dig med djupt liggande ögon. Du har djupt liggande ögon om dina ögon ser ”intryckta” ut och det syns väldigt lite av ditt rörliga ögonlock. Lägg en ljus ögonskugga på det rörliga ögonlocket och en mörk skugga i globlinjen och under ögonen.

Informationen har jag hämtat härifrån.


Själv har jag de första ögonen, alltså att jag har lite åtsittande ögon men också väldigt stora ögonlock så jag brukar sminka mig enligt den första "regeln" för att få ett bra resultat. Jag har provat några gånger att ha mörk skugga på hela ögonlocken eller att markera med kajal runt hela ögat men då ser det ut som om jag är pittögd haha!

Några av mina sminkningar





Tilly (:

Måste bara fråga vad det är för skuggor du har använt, sjukt snygga färger. Speciellt den bronsfärgade och rosa/röd-aktiga :D





Kom ihåg mig?