klippa av några nervtrådar som går till tänderna...

, Kl. 13:00 |
Glömde ju att berätta om hur det gick hos tandregleringen igår! Jag fattade i alla fall mod till att säga att jag ville avsluta behandligen, ta bort alla trådar bak tänderna och bara bli av med det liksom! Men tydligen så kunde jag inte ta bort dem sa hon? Fast sen kom tandläkaren och kollade på mina tänder. Han sa då att man kan göra ett ingrepp på mina två framtänder och klippa av några nervtrådar som går till tänderna (inget blodigt ingrepp utan väldigt enkelt tydligen) för att just de trådarna gör att tänderna vill "gå tillbaka" till så de såg ut innan. Så klipper man bort dem så stannar tänderna på plats. Efter det skulle jag då kunna få en kortare tråd bak de fyra främre tänderna i överkäken.

Vi snackade också om det skulle hända något om man tog bort tråden i underkäken men det trodde de inte... dock skulle det kunna hända att jag kunde få ett mellanrum mellan två tänder men om vi opererade bort mina visdomständer (som ännu inte har kommit upp på mig) så slipper man problem då de väl skulle kommit och det tyckte jag lät skitbra! :D Så efter det kan man ta bort tråden helt bak tänderna i underkäken!

Mina trådar i överkäken! Har likadant i underkäken men det gick inte så bra att få bild på haha ;)



Kom ihåg mig?