Tårögd!

, Kl. 21:40 |
Har precis suttit och tittat på denna kortfilm och måste säga att jag blev otroligt rörd! Tycker verkligen ska ta er tid att titta! ♥

Själv vet jag inte hur det är att ha cancer, men jag vet hur det känns att mista någon nära som haft det. Både min mormor & hennes mamma gick bort i cancer. Min mormor gick bort när jag var fem och jag minns fortfarande den dagen. Jag åkte hem till mormor och morfar tillsammans med farmor en solig dag och gick in i huset. Alla nära och kära, till och med folk jag aldrig träffats hade samlats i huset och alla gick runt och grät. Jag fick syn på mamma som var helt svart runt ögonen efter att ha gråtit så mycket och jag frågade farmor vad som hade hänt och hon berättade att mormor nu inte fanns mer. Jag hade hela tiden vetat om att hon haft cancer, jag hade sett henne bli bara värre och värre, hostat blod och haft en massa slangar genom näsan. Jag hade till och med sett hennes rakade skalle som hon klätt med en peruk. Men jag var då för liten för att förstå vad cancer verkligen betydde och innebar - tills jag såg henne liggandes i sängen i hennes och morfars sovrum den dagen. Finklädd och med människor runt henne som sörjde. Det är verkligen en dag jag aldrig kommer att glömma. Min gammelmormor gick sedan bort några år senare.

Kan väl också passa på att berätta att orsaken till att jag inte röker eller inte ens någon gång har provat på det är just därför att jag mist nära och kära i cancer. Inte för att de rökte, för det gjorde de inte, men jag vet ju om att det är otroligt farligt och väldigt många gånger leder till just cancer. Så därför vill jag gärna avstå från det för att på något sätt "hedra" både min mormor och gammelmormor ♥





Kom ihåg mig?