Dag 27 - En resa.

, Kl. 20:51 |
Är det meningen att jag ska skriva om en drömresa eller en resa jag redan har upplevt? Hm, kör på alternativ 2!

Tysklandsresan i 9:an. En resa som började i ett kallt Sverige i april men som efter en lång bussresa och en båttur slutade i ett 28-gradigt Tyskland med alla niondeklassare på Önnestads skola år 2009. En aning svettiga, shoppinggalna och äventyrslystna var i alla och vi fick en underbar första dag i Berlin. Sprang runt som galningar i alla affärer & jag köpte bland annat ett par nya skor som var en aning svalare än gympadojjor men det fick jag senare djupt ångra... (har inte använt dem sen dess haha), kollade in alla konstiga människor överallt, åkte upp i utsiktstorn, kollade in alla pampiga byggnader och fotograferade som idioter m.m. Till sist fick vi göra oss hemmastadda på hotellet och detta var faktiskt första gången som jag bodde på ett hotell. Vårt rum låg på nedervåningen och vi hade ett stort pampigt fönster - superfint! Andra dagen besökte vi Sachsenhausen, ett känt koncentrationsläger i Tyskland. Tror nog att alla kände en rysning genom hela kroppen då vi gick igenom den stora grinden, då vi såg skyttegravarna, ungnarna som brännt upp så många oskyldiga kroppar under andra världkriget och även alla listor med namnen på de döda.

Denna resa minns jag bara som något positivt, jag hade så otroligt kul & jag saknar verkligen den tiden så otroligt mycket. Ett minne för livet.





Kom ihåg mig?