Dag 15 – Mina rädslor.

, Kl. 21:37 |


Torsdagar.
Får en klump i magen varje gång det blir torsdag. "Hatar onsdagar för då vet jag att det är torsdag dagen efter och jag älskar söndagar för då vet jag att det är måndag dagen efter. Varje torsdag längtar jag till måndagen."

Att förlora någon som betyder något.
Det behöver dock inte innebära döden utan att t.ex. att en vänskap eller ett familjeband bryts. Att någon jag verkligen älskar och bryr mig om inte skulle vilja ha något med mig att göra av någon anledning.

Människor med djurhuvuden. Ni vet bilder där huvudet på en människa har blivit ersatt med ett djurhuvud? Det skrämmer verkligen mig, riktigt läskigt! Är dessutom ganska rädd för masker även om jag vet att det är ett människohuvud bakom...

Hästar. Haaaaaaatar hästar! Tycker de har så stora huvuden och det skrämmer mig.

Vatten. Blir riktigt rädd när någon/några skvätter vatten på mig eller t.ex. hotar med att "slänga mig i vattnet". Har hemska minnen från när jag var yngre och nästan höll på att drunkna på badhuset. Bara för att de som gör det kanske tycker det är "kul" så betyder inte det att det är det för mig, det är hemskt! Hade en sån händelse på mitt 18-årskalas med släkt & vänner i somras och det slutade med att jag fullkomligt bröt ihop och satt och skakade en lång stund.

När folk inte förstår vad ordet "nej" betyder. Hör väl kanske lite ihop med förra punkten men tycker det är otäckt när en del inte förstår vad "nej" innebär, även efter att ha sagt det hundra gånger. Samma sak med "låt mig vara, jag är inte på humör!"

Att inte bli tagen på allvar.
Tycker det är riktigt viktigt att kunna ta en person på allvar och inte bara se ner på någon. T.ex att en 15-årig flicka inte kan ha mer rätt än en 40-årig vuxen bara för att hon är yngre? BullSHIT! Eller att skratta rätt upp i ansiktet på en person när den faktiskt försöker säga något viktigt, något som betyder något för just honom/henne.



Kom ihåg mig?