VÅGA STÅ EMOT RÖKNING

, Kl. 19:43 |
Något jag ser väldigt starkt på har alltid varit rökning. Tycker att det är en otroligt äcklig och vidrig ovana som både skadar en själv och andra i ens närhet. För varje bloss du tar så förkortar du ner ditt liv och du riskerar att i framtiden få fula tänder och naglar, du kan få lungcanser, stroke, högt blodtryck, grå och ful hy, det minskar risken att kunna få barn, du förlorar din kondition, det är otroligt dyrt att röka och ja... listan kan göras lång!

Många, många, MÅNGA gånger har mina nära vänner eller också totala främlingar försökt få mig att prova på att röka. "Ta bara ett bloss" brukar jag ofta få höra men nej, jag har stått emot för jag totalvägrar att sätta en sådan cancerpinne i min mun. Jag har förlorat släktingar p.g.a cancer och det sitter såklart i, jag vill inte dö på ett sådant hemskt och smärtsamt sätt. Jag vill gärna leva ett långt liv, bevara min hudfärg istället för att se grå ut med livlöst hår och slippa lukta rök - finns inget värre!

Detta kanske får er att tänka om:



















Bilderna är tagna härifån.
Donken

jag håller fullständigt med dig! Det är vidrigt! bra jobbat! riktigt bra inlägg.




Bella

De är riktigt vidrigt! Håller med dina ord! Rökare borde iallafall försöka sluta innan deras liv springer iväg :(





Kom ihåg mig?