Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.

, Kl. 14:04 |

Det beror helt på, jag ändrar mig hela tiden. En del dagar kan jag titta mig i spegeln och tycka att jag har en riktigt snygg kropp och faktiskt känna mig stolt över den. Andra dagar vill jag knappt se min egen spegelbild utan helst bara krypa ner i min säng och gömma mig under täcket. För det mest är det nog något mellanting och jag är ganska nöjd med mig själv faktiskt. Mitt självförtroende förbättras också då jag tänker på hur andras kroppar ser ut, en del är till exempel kraftigt överviktiga, har stora bristningar på brösten eller något annat som enligt mig själv är ”mindre attraktivt” och då känner jag mig lycklig över att jag inte har de problemen. Jag är trots allt normalviktig och har lite former utan att vara varken spinkig eller mullig, vilket också är nyttigt då kroppen varken mår bra av långvarig underviktighet eller överviktighet. Att får komplimanger om mitt utseende är också något som höjer mitt självförtroende angående min kropp.

Detta är faktiskt texten jag skrev i min hälsobild under frågan; "Trivs du med din kropp?"






Kom ihåg mig?