Tandregleringen

, Kl. 11:12 |
Kom precis tillbaka från tandregleringen faktiskt! Blev så glad då de sa att de tyckte att det såg färdigt ut men blev sen besviken då jag fick reda på hur lång prociduren faktiskt är! Eftersom det är semester och sånt som kommer upp nu så fick jag tid den 18 Augusti (AUGISTI!! grr...) och då ska jag göra en avgjutning av mina tänder för att sedan komma tillbaka den 30 Augusti för att ta bort tandställningen och få trådar bak de 6 mellersta tänderna i överkäken och de 5 mellersta tänderna i underkäken. Den 1 September ska jag sedan tillbaka och få en avtagbar tandställning som jag ska ha ett långt tag (kommer inte ihåg hur länge hon sa men det var ett bra tag i alla fall). Den ska jag sedan trappa ner med. Jag ska ha i den konstant den första tiden och sedan ska jag trappa ner till att bara ha den på natten så det kommer ju ta ett tag innan jag helt blir av med allt som har med tandreglering att göra :( Men... det blir ju fint så jag får väl stå ut ett tag till antar jag!

Här är lite före och efter bilder som visar vad man faktiskt kan åstadkomma!
(Bild från google.se)


Nu ska jag faktiskt ta och sova en stund! Har bara sovit 5 timmar inatt och känner att kroppen behöver sömn, sen ikväll blir det nog att tälta med tjejerna!




Kom ihåg mig?