Before you say something, stop and think how you'd feel if someone said it to you.

, Kl. 20:00 |
Blev helt sjukt tagen av detta filmklipp. Såg det precis med min lillasyster och det tog inte lång tid innan tårarna började rinna. Verkligen starkt att våga något sådant här! Finns enligt mig inget värre än mobbning och att trycka ner andra människor. Man vet aldrig vad resultatet blir men det är inget positivt. Jag vet själv hur det är, jag har också haft några tuffa år i yngre ålder och har även andra vänner som varit med om samma sak. Innan du gör eller säger något till någon annan - tänk hur du själv hade reagerat och mått om någon hade gjort eller sagt det till dig! Visst finns det såklart stunder då man inte riktigt tänker sig för och säger något man inte borde ha sagt, men att med mening såra, reta, mobba m.m. en annan människa är lågt. Psykisk misshandel är enligt mig värre än fysisk för det skadar faktiskt mer och ger men för livet.

Ta dig tid att se denna film för du kommer sannerligen att reagera och tänka om!




Kom ihåg mig?