McFusk

, Kl. 10:56 |
Har precis suttit och tittat på en dokumentärfilm om McDonal's i en timme med klassen som handlade om hur McDonal's säljer gamla hamburgare och drar av timmar för arbetarnas löner m.m. Lite kul att den hette McFusk! Dock tror jag inte riktigt på att de säljs så mycket gammal mat eftersom de säljer så pass mycket att de hinner bli av med allt innan utgångsdatumet går ut. Dock ser man ju att de säljer massa småburgare för 10/15 kronor som legat framme ett tag men om man nu tänker med hjärnan så ber man ju dem att göra en ny burgare... dessutom brukar de jag beställer hos fråga om jag vill ha någon av dem som legat framme eller vill ha en ny! Något som också togs upp i filmen var att salladerna som slängs är ibland flera dagar gamla vilket jag nästan hade kunnat tänka mig då nästan ingen köper sallad där och det står inte ens med på menyn...

Men men, ni som skulle vilja vara intresserade av att se dokumentärfilmen kan ju klicka er dit genom att trycka på bilden! :)



Lite kul att vår lärare fortfarande lägger upp uppgifterna på facebook haha!




Kom ihåg mig?