Jag saknar dig

, Kl. 13:13 |
Låg och tittade på en bölfilm som Lovisa rekommenderat till mig innan jag somnade i natt som heter "Jag saknar dig". Dock trodde jag att den skulle vara bättre än jag trodde men den hade absolut kunnat vara bättre... skådespelarna t.ex. var väldigt konstiga. Lite av en b-film med stort budskap. Själva handlingen och så var bra och jag grät som en liten flicka i vissa scener men skådespelarnas prestationer sänkte faktiskt filmen en hel del...


"Filmen JAG SAKNAR DIG är baserad sig på Peter Pohls roman ”Jag saknar dig, jag saknar dig”, som bland annat vann Augustpriset 1992 och Tysklands litterära pris 1995. 

Vi lär känna tonårsflickorna och tvillingarna Tina och Cilla under deras uppväxt i en svensk småstad, som i filmen är förlagd till Piteå. På mammas födelsedag rusar tvillingarna iväg för att hinna med skolbussen, då blir Cilla påkörd bakom Tinas rygg. Kvar blir Tina som måste försöka klara sig och hålla balansen i livet utan Cilla. JAG SAKNAR DIG är en sann beskrivning av hur det kan vara att leva vidare i det svåra, där små, små händelser blir extremt laddade.
"


 




Kom ihåg mig?