Antidepp

, Kl. 17:53 |
Varit hemma ett tag nu. Gick superbra hos doktorn och jag fick antidepp utskrivet! :D De var tydligen väldigt bra och gav effekt precis efter första pillret och gav sällan biverkningar, isf bara lite illamående så det lät super! Får hämta ut dem nästa vecka och så hoppas jag på bra resultat då jag om några veckor börjar ta dem (y)

Har precis legat ute och solat också och fått ytterligare lite färg ;) Slänger upp dagens outfit om en liten stund också men fick bli mobilbilder dock...



Jag har haft de flesta av dessa pms-bevären i ungefär en vecka innan mens som jag nu hoppas att bli av med!

Vanliga PMDD-symtom är:

  • känslan av att vara intensivt olycklig
  • svårighet att se framtiden som positiv
  • värdelöshetskänslor
  • överkänslighet om man blir avvisad eller kritiserad
  • plötsliga attacker av sorgsenhet eller gråt utan uppenbar anledning
  • påtaglig ängslighet eller spänningar - känsla av att vara nervös eller uppjagad
  • varaktig och påtaglig ilska, irritation eller ökade konflikter med andra människor
  • svårighet att umgås med andra människor
  • intresseförlust för vardagliga aktiviteter, t ex arbete, skola eller vänner
  • koncentrationssvårigheter
  • ständig trötthetskänsla eller energilöshet
  • ökad aptit eller tröstätande - särskilt salta eller söta livsmedel
  • ökat sömnbehov eller sömnlöshet
  • känsla av vanmakt eller kontrollöshet



Kom ihåg mig?