Trerätters middag

, Kl. 22:06 |
Efter lite strul och småbråk hit och dit så blev ändå tre rätter gjorda och allt gick ändå hyfsat planerat, även om vi inte alls hade planerat haha så.. ännu mer skillad alltså! Visst, det blev väl i stort sätt jag som fick göra all mat (INTE helt enkelt att sköta tre rätter helt ensam btw) medan mina andra två syskon gjorde lite småuppgifter men min syrra fick tillbaka det genom att få städa undan hela köket sen mohaha ;)



Förrätt: Kräftskärtsoppa! Antagligen den mest goda soppa som existerar... finns inga ord för att beskriva den, gudomlig!

Misslyckande: Hade lite jobbigt med att hålla koll på både kycklingen, såsen OCH denna soppa så.. den blev liiite bränd men som tur var inte visade sig i smaken utan smakade som den brukar göra :) Tur i oturen liksom.




Mamma!


Lillebror Albin!


Huvudrätt: Kycklingfilé med banan och västerbottenost som jag också kokade ris till och samlade ihop en snabb och halvdan sallad. Glömde dock att ta bild från början, det såg lite finare ut då ;)

Misslyckande: Trodde att en vitlöksklyfta innebar en hel vitlök så... nu kommer familjen Wivel att lukta vitlök i en vecka hahahaha! Fy vad vi garvade åt detta... och jag skulle nog ha använt lite mer kryddor (men självklart tänkte jag att vitlöken dög då jag tyckte det såg ut att vara lite vitlök då jag hackade den haha).






Lite rött vin med fruktsoda!


Efterrätt: Hallon och chokladmoussetårta. Grymt god, faktiskt! Dock har jag inte gjort denna utan den är köpt då jag bestämde efterrätt lite för sent så mamma & pappa köpte en tårta istället haha.

Misslyckande: Skulle ha låtit den tina upp några minuter till, men annars inget större.


Rebecka

Det ser gott ut :)





Kom ihåg mig?