Just friends & when love is not enough

, Kl. 10:59 |
Har väl vaknat till liv nu, eller något. Har faktiskt inte riktigt sovit inatt. Låg och krängde onyttigheter i sängen och tittade på två filmer samtidigt som jag höll min vrickade vrist högt med bandaget som pappa tyckte jag skulle använda... den är helt uppsvälld och gör ont :( Men i alla fall, dessa två filmer såg jag:

Just Friends:
"Vän-zonen" är datinglivets absoluta skamvrå - och den är nästan omöjlig att ta sig ur! När väl en tjej har bestämt sig för att ni "bara ska vara vänner" reduceras du till ett fullständigt asexuellt föremål - som en lillebror eller en bordslampa! Får vi presentera Chris Bander. Highschool på nittiotalet var en pina: han var blyg, överviktig och hemligt förälskad i Jamie, hans enda kompis och tillika en av skolans mest populära hejarklacksledare. Men när han äntligen hade lyckats samla mod nog att göra en framstöt, ville hon bara att de skulle vara vänner! I dag är Chris en asläcker skivproducent i LA och kan välja bland en uppsjö av vackra och villiga tjejer. Och när han plötsligt blir strandsatt i sin gamla hemstad ser han chansen att förföra Jamie en gång för alla."

Betyg av mig: 3,5/5

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=UnKSPJdpyWo

och...

When love is not enough. The Lois Wilson story:
"When love is not enough berättar den sanna historien om Lois och Bill Riley som grundade Anonyma Alkoholister. Filmen följer dem från ungdomens förälskelse i första världskrigets USA, genom ett annat slags krig i ett havererande äktenskap."

Betyg av mig: 2,5/5


Min vrickade fot...
Johanna

just friends vill jag se!



vad har du gjort med vristen?





Kom ihåg mig?