Ett halsband kostade mig och min hönshjärna ett digitalt liv

, Kl. 20:45 |
Helvetes jävla mögdag! Bestämde mig för att åka hem till Pierre & Robin i Bromölla efter skolan för att hämta tillbaka mammas halsband som jag glömde där i söndags. När jag precis klivit av bussen så kommer jag på att jag glömt mina handskar - smart Ida! Gick sedan snabbt hem till killarna och fick halsbandet för att sedan skynda tillbaka till busstationen där jag sedan satt och väntade på bussen. Sjukligt trött då jag knappt sovit på några nätter i rad nu, sjukt mycket tankar och skit i huvudet som jag tänkte på så som att hinna fixa allt med studentfesten, plugga in allt till naturkunskapsprovet samt provet med logotyper, färgläran och allt det PLUS att hinna med att ha kul i helgen i Eslöv med Lovisa och några killar. Det slutade med att när bussen kom så glömde jag min datorväska på bänken. Kom på det då jag nästan var i Kristianstad igen så ringde farmor (ringer henne vad det än är nästan) och sedan hoppade jag på samma buss tillbaka till Bromölla. Försökte få tag på folk i BMA som kunde köra bort dit och kolla efter om den fanns kvar men det gick inte så bra med det. Jörgen, busschauffören som jag dessutom vet vem är, ringde runt till de andra bussarna som stannade och tittade efter med de hittade inte den och inte vi heller då vi väl kom dit. FAN. Finns ju ALLT i den. Skolarbete, privata bilder i oändligheter, filmer, dokument och seriöst mer eller mindre hela mitt liv.

Försökte få tag på polisen men de hade stängt för dagen så får ringa och anmäla imorgon. Får ju alltid hålla tummarna för att någon hederlig människa hittat den och kanske lämnar in den men annars så ser det ganska så mörkt ut. Får väl glädja mig vid att jag har en stationär dator här hemma också + att jag har en hel del sparat på min externa hårddisk men långt ifrån allt.

Ingen bra dag. Ska ta en dusch nu och sura vidare. Slänger upp lite cambilder på slöjan som farmor gjort fin sen också.
Linda

Hoppas det löser sig. blev av med en väska i paris med dator, mobil, plånbok, allt verkligen. Riktigt jobbigt :(





Kom ihåg mig?