Den japanska turisten

, Kl. 17:37 |
Sista dagen i Stockholm innan vi skulle hem så skulle vi delas upp i nio grupper för att leka "Den japanska turisten". Vad gör nu japanska turister då? Jo, de totar ju en väldans massa eller hur? ;) Vi fick i varje grupp en bunt med papper med 10 olika bilder på olika statyer, platser, sevärdigheter runt om i centrala Stockholm. Uppgiften var att leta upp vart allt fanns och ta en exakt likadan bild som den på lappen förutom att minst en i gruppen skulle vara med på bilden. Extra poäng fick man om man skrev fakta under varje bild. Jag, Lovisa & Bine hamnade i samma grupp och peppade upp varandra om att "vi skulle vinna!"

1. Plattan


2. Kulturhuset


3. Centralstationen


4. Olof Palmes platta


5. Svampen på Stureplan


6. Margaretha Krook utanför Dramaten


7. Kronan på bron över till Skeppsholmen, utsikt över kungliga slottet

8. En skulptur(?) utanför moderna museumet på Skeppsholmen


9. En vakt utanför Slottet


10. En liten överblick över torget i Gamla stan


Ja, det var alla tio bilder som vi sprang oss trötta och svettiga över hela centrala Stockholm för att fota. Fick även lite hjälp från Bines kusin som guidade oss lite haha. Satte oss efter den sista bilden ner på en trång gata i Gamla stan för att skriva ner fakta till varje bild.

Vilka vann nu då? Jo, det gjorde vi! ;) Sjukt nöjda haha... även om vi bara fick varsin trisslott som pris. Är inte heeelt säker men jag tror att jag vann 30 kronor!

Älskar Stockholm även om mina klasskompisar inte riktigt tycker detsamma, vill jättegärna bo där i framtiden och det har jag velat sedan 5 år eller något. Dock känns det ganska skönt att få komma hem till Skåne och slippa stockholmskan haha!




Kom ihåg mig?