Jag har problem...

, Kl. 15:06 |
Åh, jag blir lite arg på mig själv! Sitter här och skriver klart det jag har i Svenskan och varje text ska vara ca 500 ord lång men... jag kan inte skriva så lite! När jag väl skriver, när jag väl tar mig tiden att verkligen plugga och skriva så kan jag inte sluta sen. Det enda dokumentet som jag blev klar med häromdan är på 1067 ord?! Det jag håller på med nu är redan på 687 ord och det kommer att bli mer! Svårt för att skriva lite och svårt för att korta ner, jag vill ha med så mycket!

När jag gick i högstadiet var jag en riktig plugghäst, jag satt uppe till tre på nätterna och skrev uppsatser och pluggade till prov och liknande. På helgerna satt jag också och pluggade, jag hade nog mer eller mindre inget liv. Men det slutade bra då det verkligen lönade sig och jag gick ut med bra betyg, 280 av 320 för att vara exakt. Jag behövde inte tänka så mycket över om jag skulle komma in på något gymnasie eller inte då det var ganska så självklart att jag skulle komma in på IT-Media på John Bauer när lägsta intagningsbetyget låg på 50 och medel låg på 160.

Ett nitton sidor långt arbete om Första Världskriget, Mellankrigstiden & Andra Världskriget som jag skrev i 9:an.
Betyg: MVG



Ett femton sidor långt arbete om Storbritannien och Sydafrika som jag även detta skrev i 9:an.
Betyg på själva arbetet: MVG-
Betyg på svenskan: MVG


(Nu är detta inget som jag visar för att skryta eller något utan det är mer för att visa vad jag går för, jag KAN om jag bara VILL och det blir ju som en liten ringklocka för mig själv att kolla på gamla arbeten)

Nu i gymnasiet har jag dock blivit lat och slackat en hel del, skjutit upp saker till sista minuten. Som nu, detta är sista dagen för komplitering och allt måste in! Men jag kommer lyckas, jag ska lyckas. Även om jag ofta skjuter upp allt till slutet så är jag ändå bra på att hantera den stressen och verkligen ta tag i det så det blir klart. Det är dock inget jag rekommenderar, det är jobbigt och det är mycket bättre att ta lite i taget och göra saker då de egentligen ska göras för då slipper man göra det sen, stressa och kanske glömma något. Tar man lite i taget så är det mindre risk att det blir slarvigt och fattas en del. Jag är dessutom lite av en perfektionist och vill att allt ska vara bra och perfekt. Detta gör ju dessutom att det tar en tid att skriva det jag vill - kanske därför jag skriver så mycket också? Förmodligen.

Okej, nu blev detta liiiite längre än jag hade tänkt och jag tror jag skrev detta på typ 3 minuter MAX hahahaha! Men nu ska jag skriva klart det andra nääästan lika fort! Ciao så länge.

FlizanLizan

sv: jaha okej :)

allt bra med dig? :)


Mizca

Kan beror på att du börjar bli skoltrött kanske.. kämpa på.


Mizca

Svar: Möjligtvis, brukar kanske vara så också men jag tror att man är skoltrött utan att veta om det också.


Mizca

Svar: Jag fick inte direkt läxor när jag gick på gymnasiet heller men det var ingen "läxfri" skola heller. Men man får ju uppgifter som skall vara inlämnade ett visst datum, om man gör dem hemma eller i skolan får man ju själv bestämma.. men att döpa sin skola till läxfri är ju underligt eftersom man inte direkt får "läxor" i äldre ålder.


Mizca

Svar: Ja, det är lätt att vara efterklok.

Det var jag många tillfällen under skolan och nu får jag sota för det, dels är jag inte så duktig på vissa saker som jag borde vara och dels får jag göra om vissa ämnen nu för att komma in på högskolan, vilket jag gärna hade sluppit.





Kom ihåg mig?