Ungdomens Nykterhetsförbund

, Kl. 14:30 |

Hm... vår lärare vill att jag & Lovisa ska försöka få ett sammarbete med UNF (Ungdomens nykteristförbund) eftersom det kan passa bra ihop med det vi vill jobba med som projekarbete (vi hade tänkt göra en statistikundersökning om ungdomars alkoholvanor) så jag in på deras hemsida och läste lite. Jag hittade detta:

Medlemslöfte
"Som medlem i UNF lovar jag att göra mitt bästa för att kämpa för ett bättre samhälle såsom det framgår i IOGT-NTO-rörelsens grundsatser och program. Därmed lovar jag att leva helnyktert, det vill säga att ej använda drycker med högre alkoholhalt än 2,25 volymprocent, ej heller narkotika eller andra gifter med berusande effekt."

Njaaaa, tror vi skiter i det va :)) Inte för att jag är någon alkoholmissbrukare men att avstå från alkoholdrycker med mer än 2,25%? Tänk på bröllop, kalas, ett glas vin till maten och fina drinkar då man är utomlands... visst det är kanske inte det bästa att dricka men det hör ändå till på något sätt och så har det varit sedan läääänge! Man lever bara en gång så varför inte njuta av den tid man har?

Nomnomnom!

Anonym

Kan ju ändå sammarbeta med dem och få ut statistik från dem.





Kom ihåg mig?